S.S.S.
Sebepleri
- Kablo sırası hatalı bağlanırsa kompresör çalışmaz. İç kabloların faz sırası fabrikada düzenlenir ve teslimden önce test edilir.
- Faz kontrol rölesi veya kontrolör arızalanmış olabilir.
Çözümü
- Faz sırası ana dağıtım panosunda değiştirilebilir. Faz sırası değişiminden sonra ana motorun dönüşü kontrol edilmelidir.
- Faz sırası değişimine rağmen alarm devam ederse, bu durum faz kontrol rölesinin ya da kontrolörün arızalandığını gösterir. İlgili parçanın kontrol edilmesi ve değiştirilmesi gerekir.
Kontrolör Alarm Kodları
- LOGIK 9: A01
- LOGIK 26S: AL05
- LOGIK 33S: AL06
Uyarı: Vida bloğu yanlış yönde dönerse kısa sürede arızalanacağı ve yenisiyle değiştirilmesi gerekeceği için, dönüşün kontrol edilmesi önemlidir
Sebepleri
- Ana güç kaynağı terminalinde bir veya birden fazla fazın kaybedilmesi
- Ana güç kaynağı terminalindeki bağlantının gevşemesi
- Faz kontrol rölesi veya kontrolör arızalanmış olabilir
Çözümü
- Tüm fazları kayıp fazla karşılaştırarak ölçün
- Ana güç kaynağı tarafındaki bağlantı terminalinin gevşek olup olmadığını kontrol edin
- Faz kontrol rölesi ve kontrolörde herhangi bir arıza olup olmadığını kontrol edin Arıza tespit edilirse ilgili parçayı değiştirin
Kontrolör Alarm Kodları
- LOGIK 9: A01
- LOGIK 26S: AL04
- LOGIK 33S: AL05
Sebepleri
-
Şebeke geriliminin kompresör için izin verilen gerilim sınıfından daha düşük olması
-
Ana güç kaynağı bağlantısının gevşemesi
-
Güç besleme kablosu kesitinin yetersiz olması
-
Trafo arızası ya da hatalı giriş terminali bağlantısı
Çözümü
-
Ana besleme gerilimini kontrol edin ve gerilimin kompresör gerilim sınıfından %5 daha düşük olmamasına dikkat edin
-
Ana besleme terminal bağlantıları kontrol edilmelidir
-
Enerji temini için uygun bir kablo kesiti kullanın. Kablo kesiti için kullanma kılavuzunu inceleyin
-
Trafo giriş ve çıkış terminallerinde ölçüm yapın. Trafo arızalı ya da bağlantı yanlış yapılmış olabilir; bu yüzden giriş veya çıkış tarafında bir gerilim düşüşü olur
Kontrolör Alarm Kodları
- LOGIK 9: A07
- LOGIK 26S: AL28
- LOGIK 33S: AL14
Sebepleri
-
Bu alarm, kontrolörlerin güç kaynağında kesinti olduğunda görülür. Trafo kontrolöre güç sevk eder. Trafo arızalanmış olabilir
-
Ana şalter arızalanmış olabilir
-
Trafo gerilimi değişken olabilir ya da giriş terminali bağlantısı hatalıdır
Çözümü
-
Trafo güç çıkışını ölçün. 12Vac güç çıkışı olmalıdır. Güç çıkışı yoksa trafoyu değiştirin. Ana besleme gerilimini kontrol edin ve güç kaynağında gerilim şokları olup olmadığını inceleyerek, müşteriyi problem hakkında bilgilendirin
-
Şalterleri kontrol edin ve gerekirse değiştirin
-
Trafo giriş bağlantısının doğru olup olmadığını kontrol edin; trafo güç çıkışı 9Vac altında ise trafoyu değiştirin
Kontrolör Alarm Kodları
- LOGIK 9: POF
- LOGIK 26S: AL18
- LOGIK 33S: AL12
Sebepleri
-
Termik şalterin arızalanması ya da şalter atma ayarının yanlış olması
-
Besleme geriliminin düşük olması
-
Kompresörün basınç ayarlarını aşması
-
Separatörün tıkanması
-
Vida bloğunda mekanik bir arıza olması
-
Ana motorda elektrik sorunu ya da mekanik bir aksaklık olması
Çözümü
-
Termik şalter atma değerini, ana motor levhası üzerindeki akım değerleriyle karşılaştırarak kontrol edin
-
Ana besleme gerilimini ölçün ve gerilimin sınırlar içinde kaldığından emin olun
-
Kompresörün basınç ayarlarını kontrol edin. Ayarlar kompresör kapasitesine uygun olmalıdır
-
İç ve dış basınç farkını kontrol edin. Separatörün tıkanmadığından emin olun
-
Herhangi bir mekanik arızaya karşı, vida bloğunu elle döndürmeye çalışın
-
Motoru (terminalleri, yalıtımı, kabloları, rulmanları vb.) kontrol edin. Mekanik arızalarda motor şaftını elle döndürmeye çalışın
Kontrolör Alarm Kodları
- LOGIK 9: A13
- LOGIK 26S: AL02
- LOGIK 33S: AL02
Sebepleri
-
Alçak gerilim ya da güç kaynağı terminal bağlantılarının gevşemesi
-
Termik şalterin çalışmaması ya da şalter atma değerinin yanlış ayarlanması
-
Fanla ilgili mekanik bir sorun olması
-
Korozif ortam koşulları nedeniyle kontaktörlerde ısınma problemi olması
-
Tozlu ortam nedeniyle radyatör kanatçıklarının bloke olması Soğutma havası çıkışının tıkanması
Çözümü
-
Terminal bağlantılarını kontrol edin ve fan besleme gerilimini ve akımlarını ölçün
-
Termik şalterde mekanik problem olup olmadığını kontrol edin Herhangi bir arıza tespit edildiğinde termik şalteri değiştirin
-
Şalter atma değerini, fan motoru levhasında yazılı olan nominal akıma göre ayarlayın
-
Kompresörü durdurun ve fanı döndürmeye çalışın. Herhangi bir mekanik zorlanma tespit edilirse, fanın dengesi ya da fan motoru bozulmuş olabilir. Fanı veya fan motorunu değiştirin
-
Fan kontaktöründe korozif sorunlar olup olmadığını kontrol edin Herhangi bir soruna rastlanırsa değiştirin
-
Radyatör kanatçıklarını havayla temizleyin. Soğutma havası tahliye yolunun tıkalı olup olmadığını kontrol edin ve tıkalıysa açın
Kontrolör Alarm Kodları
- LOGIK 9: A14
- LOGIK 26S: AL03
- LOGIK 33S: AL03
Sebepleri
-
Motorda veya vida bloğunda mekanik sorunlar olabilir
-
Soğutma fanı bozulmuş ya da ortam sıcaklığı çok yüksek olabilir
-
Alçak gerilimler nedeniyle akımlar çok yüksek olabilir. Motor sargıları hasar görmüş olabilir
-
PTC giriş terminal bağlantısı gevşemiş ya da kontrolör arızalı
Çözümü
-
Ciddi bir mekanik problemin olmadığından emin olmak için manüel olarak çevirmek suretiyle vida bloğu ve motoru kontrol edin
-
Fanın durumunu kontrol edin ve motor gövde sıcaklığını ölçün
-
Kompresör yüklü konumda iken gerilimleri ve akımları ölçün. İzolasyon direnci testi yaparak motor sargılarını kontrol edin
-
PTC giriş terminal bağlantısı ve kontrolörü (kısa devreyle) kontrol edin
Kontrolör Alarm Kodları
- LOGIK 9: A14
- LOGIK 26S: AL03
- LOGIK 33S: AL03
Sebepleri
-
Kontrolörün sıcaklık sensöründen gelen direnç değeri verilerini alamaması
-
Prob giriş bağlantısının gevşek olması
Çözümü
-
Sıcaklık sensörü direnç değerini ölçün. Sıcaklık sensörünün yenisiyle değiştirilmesi gerekir
-
Kontrolörün sıcaklık sensörü girişi hasarlı olabilir. Kontrolörü yenisiyle değiştirin
-
Kontrolör tarafındaki prob giriş bağlantısında gevşeklik olup olmadığını kontrol edin
Kontrolör Alarm Kodları
- LOGIK 9: A05
- LOGIK 26S: AL12
- LOGIK 33S: AL09
Sebepleri
-
Basınç transmitteri kablo tesisatının hatalı ya da gevşek olması
-
Basınç transmitterinin arızalı olması
-
Kontrolörün arızalı olması
Çözümü
-
Kablo bağlantıları şemasını ve basınç transmitteri bağlantısını kontrol edin
-
Ölçüm aygıtı kullanarak transmitterin akım değerlerini kontrol edin (4-20mA)
-
Kontrolörü yenisiyle değiştirin
Kontrolör Alarm Kodları (Basınç Transdüser arızası)
- LOGIK 9: A11
- LOGIK 26S: AL26
- LOGIK 33S: AL22
Kontrolör Alarm Kodları (Yard. Transdüser arızası)
- LOGIK 9: –
- LOGIK 26S: AL27
- LOGIK 33S: AL73
Uyarı: Separatör tankı iç basıncını ölçmeye yarayan Yardımcı Basınç Transmitteri yalnızca L33S modelinde vardır
Sebepleri
-
Kullanıcı kazara acil durdurma butonuna basmış olabilir ya da biri haber vermeden bu butona basmış olabilir
-
Çevre koşulları nedeniyle acil durdurma butonu ve kısa devre kontaklarının içine toz veya pislik girmiş olabilir
-
Acil durdurma butonu kontrolör girişi arızalı olabilir
Çözümü
-
Acil durdurma butonunu ilk durumuna getirin
-
Butonun içini açın ve kontakları basınçlı havayla temizleyin. Sorun hala devam ediyorsa acil durdurma butonunu değiştirin
-
Bir kablo parçası kullanarak acil durdurma kontaklarında kısa devre yaptırın. Sorun hala devam ederse kontrolörü yenisiyle değiştirin
Sebepleri
-
Kompresör kapakları ve kaportaları açık kalmış olabilir; bu durum kompresörün içindeki soğutma havalandırmasını önleyebilir (özellikle 15kW’den büyük modellerde)
-
Panel filtresi tıkanmış olabilir. Bu filtrenin tıkanması yeterli soğutma havası girişini engeller
-
Kompresör yağ seviyesi düşmüş olabilir
Çözümü
-
Kompresör içinde uygun havalandırma temin etmek için kapak ve kaportaları kapatın
-
Panel filtresi haftalık bakımlarda temiz olmak zorundadır ve bu durum bakım programı kayıt listesinde takip edilmelidir
-
Olası yağ kaçağı noktalarını kontrol edin. Muhtemel yağ taşınım sorununu da dikkate alın; bu yüzden hava tankından başlayın. Hava tankı su tahliyesinde çok fazla yağ olduğu fark edilirse, separatörün kontrol edilmesi şarttır. Süpürme hattını izleyin; düzgün çalışıyorsa, separatörü yenisiyle değiştirin. Kompresörü fiziksel olarak kontrol edin ve yağ kaçağına neden olan arızalı parçayı değiştirin