Dökümanlar
S.S.S.

S.S.S.

Sebepleri

  • Kablo sırası hatalı bağlanırsa kompresör çalışmaz. İç kabloların faz sırası fabrikada düzenlenir ve teslimden önce test edilir.
  • Faz kontrol rölesi veya kontrolör arızalanmış olabilir.

Çözümü

  • Faz sırası ana dağıtım panosunda değiştirilebilir. Faz sırası değişiminden sonra ana motorun dönüşü kontrol edilmelidir.
  • Faz sırası değişimine rağmen alarm devam ederse, bu durum faz kontrol rölesinin ya da kontrolörün arızalandığını gösterir. İlgili parçanın kontrol edilmesi ve değiştirilmesi gerekir.

Kontrolör Alarm Kodları

  • LOGIK 9: A01
  • LOGIK 26S: AL05
  • LOGIK 33S: AL06

Uyarı: Vida bloğu yanlış yönde dönerse kısa sürede arızalanacağı ve yenisiyle değiştirilmesi gerekeceği için, dönüşün kontrol edilmesi önemlidir

Sebepleri

  • Ana güç kaynağı terminalinde bir veya birden fazla fazın kaybedilmesi
  • Ana güç kaynağı terminalindeki bağlantının gevşemesi
  • Faz kontrol rölesi veya kontrolör arızalanmış olabilir

Çözümü

  • Tüm fazları kayıp fazla karşılaştırarak ölçün
  • Ana güç kaynağı tarafındaki bağlantı terminalinin gevşek olup olmadığını kontrol edin
  • Faz kontrol rölesi ve kontrolörde herhangi bir arıza olup olmadığını kontrol edin Arıza tespit edilirse ilgili parçayı değiştirin

Kontrolör Alarm Kodları

  • LOGIK 9: A01
  • LOGIK 26S: AL04
  • LOGIK 33S: AL05

Sebepleri

  • Şebeke geriliminin kompresör için izin verilen gerilim sınıfından daha düşük olması

  • Ana güç kaynağı bağlantısının gevşemesi

  • Güç besleme kablosu kesitinin yetersiz olması

  • Trafo arızası ya da hatalı giriş terminali bağlantısı

Çözümü

  • Ana besleme gerilimini kontrol edin ve gerilimin kompresör gerilim sınıfından %5 daha düşük olmamasına dikkat edin

  • Ana besleme terminal bağlantıları kontrol edilmelidir

  • Enerji temini için uygun bir kablo kesiti kullanın. Kablo kesiti için kullanma kılavuzunu inceleyin

  • Trafo giriş ve çıkış terminallerinde ölçüm yapın. Trafo arızalı ya da bağlantı yanlış yapılmış olabilir; bu yüzden giriş veya çıkış tarafında bir gerilim düşüşü olur

Kontrolör Alarm Kodları

  • LOGIK 9: A07
  • LOGIK 26S: AL28
  • LOGIK 33S: AL14

Sebepleri

  • Bu alarm, kontrolörlerin güç kaynağında kesinti olduğunda görülür. Trafo kontrolöre güç sevk eder. Trafo arızalanmış olabilir

  • Ana şalter arızalanmış olabilir

  • Trafo gerilimi değişken olabilir ya da giriş terminali bağlantısı hatalıdır

Çözümü

  • Trafo güç çıkışını ölçün. 12Vac güç çıkışı olmalıdır. Güç çıkışı yoksa trafoyu değiştirin. Ana besleme gerilimini kontrol edin ve güç kaynağında gerilim şokları olup olmadığını inceleyerek, müşteriyi problem hakkında bilgilendirin

  • Şalterleri kontrol edin ve gerekirse değiştirin

  • Trafo giriş bağlantısının doğru olup olmadığını kontrol edin; trafo güç çıkışı 9Vac altında ise trafoyu değiştirin

Kontrolör Alarm Kodları

  • LOGIK 9: POF
  • LOGIK 26S: AL18
  • LOGIK 33S: AL12

Sebepleri

  • Termik şalterin arızalanması ya da şalter atma ayarının yanlış olması

  • Besleme geriliminin düşük olması

  • Kompresörün basınç ayarlarını aşması

  • Separatörün tıkanması

  • Vida bloğunda mekanik bir arıza olması

  • Ana motorda elektrik sorunu ya da mekanik bir aksaklık olması

Çözümü

  • Termik şalter atma değerini, ana motor levhası üzerindeki akım değerleriyle karşılaştırarak kontrol edin

  • Ana besleme gerilimini ölçün ve gerilimin sınırlar içinde kaldığından emin olun

  • Kompresörün basınç ayarlarını kontrol edin. Ayarlar kompresör kapasitesine uygun olmalıdır

  • İç ve dış basınç farkını kontrol edin. Separatörün tıkanmadığından emin olun

  • Herhangi bir mekanik arızaya karşı, vida bloğunu elle döndürmeye çalışın

  • Motoru (terminalleri, yalıtımı, kabloları, rulmanları vb.) kontrol edin. Mekanik arızalarda motor şaftını elle döndürmeye çalışın

Kontrolör Alarm Kodları

  • LOGIK 9: A13
  • LOGIK 26S: AL02
  • LOGIK 33S: AL02

Sebepleri

  • Alçak gerilim ya da güç kaynağı terminal bağlantılarının gevşemesi

  • Termik şalterin çalışmaması ya da şalter atma değerinin yanlış ayarlanması

  • Fanla ilgili mekanik bir sorun olması

  • Korozif ortam koşulları nedeniyle kontaktörlerde ısınma problemi olması

  • Tozlu ortam nedeniyle radyatör kanatçıklarının bloke olması Soğutma havası çıkışının tıkanması

Çözümü

  • Terminal bağlantılarını kontrol edin ve fan besleme gerilimini ve akımlarını ölçün

  • Termik şalterde mekanik problem olup olmadığını kontrol edin Herhangi bir arıza tespit edildiğinde termik şalteri değiştirin

  • Şalter atma değerini, fan motoru levhasında yazılı olan nominal akıma göre ayarlayın

  • Kompresörü durdurun ve fanı döndürmeye çalışın. Herhangi bir mekanik zorlanma tespit edilirse, fanın dengesi ya da fan motoru bozulmuş olabilir. Fanı veya fan motorunu değiştirin

  • Fan kontaktöründe korozif sorunlar olup olmadığını kontrol edin Herhangi bir soruna rastlanırsa değiştirin

  • Radyatör kanatçıklarını havayla temizleyin. Soğutma havası tahliye yolunun tıkalı olup olmadığını kontrol edin ve tıkalıysa açın

Kontrolör Alarm Kodları

  • LOGIK 9: A14
  • LOGIK 26S: AL03
  • LOGIK 33S: AL03

Sebepleri

  • Motorda veya vida bloğunda mekanik sorunlar olabilir

  • Soğutma fanı bozulmuş ya da ortam sıcaklığı çok yüksek olabilir

  • Alçak gerilimler nedeniyle akımlar çok yüksek olabilir. Motor sargıları hasar görmüş olabilir

  • PTC giriş terminal bağlantısı gevşemiş ya da kontrolör arızalı

Çözümü

  • Ciddi bir mekanik problemin olmadığından emin olmak için manüel olarak çevirmek suretiyle vida bloğu ve motoru kontrol edin

  • Fanın durumunu kontrol edin ve motor gövde sıcaklığını ölçün

  • Kompresör yüklü konumda iken gerilimleri ve akımları ölçün. İzolasyon direnci testi yaparak motor sargılarını kontrol edin

  • PTC giriş terminal bağlantısı ve kontrolörü (kısa devreyle) kontrol edin

Kontrolör Alarm Kodları

  • LOGIK 9: A14
  • LOGIK 26S: AL03
  • LOGIK 33S: AL03

Sebepleri

  • Kontrolörün sıcaklık sensöründen gelen direnç değeri verilerini alamaması

  • Prob giriş bağlantısının gevşek olması

Çözümü

  • Sıcaklık sensörü direnç değerini ölçün. Sıcaklık sensörünün yenisiyle değiştirilmesi gerekir

  • Kontrolörün sıcaklık sensörü girişi hasarlı olabilir. Kontrolörü yenisiyle değiştirin

  • Kontrolör tarafındaki prob giriş bağlantısında gevşeklik olup olmadığını kontrol edin

Kontrolör Alarm Kodları

  • LOGIK 9: A05
  • LOGIK 26S: AL12
  • LOGIK 33S: AL09

Sebepleri

  • Basınç transmitteri kablo tesisatının hatalı ya da gevşek olması

  • Basınç transmitterinin arızalı olması

  • Kontrolörün arızalı olması

Çözümü

  • Kablo bağlantıları şemasını ve basınç transmitteri bağlantısını kontrol edin

  • Ölçüm aygıtı kullanarak transmitterin akım değerlerini kontrol edin (4-20mA)

  • Kontrolörü yenisiyle değiştirin

Kontrolör Alarm Kodları (Basınç Transdüser arızası)

  • LOGIK 9: A11
  • LOGIK 26S: AL26
  • LOGIK 33S: AL22

Kontrolör Alarm Kodları (Yard. Transdüser arızası)

  • LOGIK 9: –
  • LOGIK 26S: AL27
  • LOGIK 33S: AL73

Uyarı: Separatör tankı iç basıncını ölçmeye yarayan Yardımcı Basınç Transmitteri yalnızca L33S modelinde vardır

Sebepleri

  • Kullanıcı kazara acil durdurma butonuna basmış olabilir ya da biri haber vermeden bu butona basmış olabilir

  • Çevre koşulları nedeniyle acil durdurma butonu ve kısa devre kontaklarının içine toz veya pislik girmiş olabilir

  • Acil durdurma butonu kontrolör girişi arızalı olabilir

Çözümü

  • Acil durdurma butonunu ilk durumuna getirin

  • Butonun içini açın ve kontakları basınçlı havayla temizleyin. Sorun hala devam ediyorsa acil durdurma butonunu değiştirin

  • Bir kablo parçası kullanarak acil durdurma kontaklarında kısa devre yaptırın. Sorun hala devam ederse kontrolörü yenisiyle değiştirin

Sebepleri

  • Kompresör kapakları ve kaportaları açık kalmış olabilir; bu durum kompresörün içindeki soğutma havalandırmasını önleyebilir (özellikle 15kW’den büyük modellerde)

  • Panel filtresi tıkanmış olabilir. Bu filtrenin tıkanması yeterli soğutma havası girişini engeller

  • Kompresör yağ seviyesi düşmüş olabilir

Çözümü

  • Kompresör içinde uygun havalandırma temin etmek için kapak ve kaportaları kapatın

  • Panel filtresi haftalık bakımlarda temiz olmak zorundadır ve bu durum bakım programı kayıt listesinde takip edilmelidir

  • Olası yağ kaçağı noktalarını kontrol edin. Muhtemel yağ taşınım sorununu da dikkate alın; bu yüzden hava tankından başlayın. Hava tankı su tahliyesinde çok fazla yağ olduğu fark edilirse, separatörün kontrol edilmesi şarttır. Süpürme hattını izleyin; düzgün çalışıyorsa, separatörü yenisiyle değiştirin. Kompresörü fiziksel olarak kontrol edin ve yağ kaçağına neden olan arızalı parçayı değiştirin